Avagy gyűjtsünk össze minden szépet és jót, ami segít abban, hogy a ránk osztott citromból jó limonádé legyen.

Különvélemény csak pozitívan

Különvélemény csak pozitívan

Foci : Coca-Cola 1: 0

2021. június 17. - Magdi Különvéleménye

Nem vagyok egy nagy focihívő, még így EB időszakban is csak annyira sandítok az eredményekre és a hírekre, amennyi ahhoz kell, hogy fociőrült kollegáimmal minimális kommunikációt tudjak folytatni a reggeli kávé mellett az előző napi eseményekről.

 

Na így esett, hogy véletlenül belebotlottam Ronaldo és a Coca-Cola afférjába, amin először egy jót nevettem, aztán egy kicsit elgondolkoztatott a dolog.

Egyrészt ugye azt senki nem vitathatja, hogy a labdarúgás mint olyan, sokkal inkább üzlet, mint sport, már nagyon régóta, és mint olyan, jóval nagyobb támogatottságnak örvend, mint bármely más sport….Ez nyilván azt is maga után vonzza, hogy a támogató cégek minél látványosabban jelen akarnak lenni minden megnyilvánulásnál, hisz annál ütősebb marketingfogás nem sok van, mint hogy egy éppen EB meccset nyert sztárjátékos, akit az egész világ ismer és felismer, nyilatkozik, előtte pedig ott van a promótermék jó látványosan elhelyezve.

 

720x1280_950908-cristiano-ronaldo-coca-cola.jpg

 

(foto: internet)

 

De véleményem szerint ennek az éremnek nagyon kellene hogy legyen egy másik oldala! Az olyan kaliberű játékosok, mint például Cristiano Ronaldo bőven közszereplő kategóriába esnek, s mint ilyen, sokak példaképnek tekintik őt. Egy példaképnek pedig kötelessége a jó példa mutatása. Kétszer is meg kell hogy gondolja, hogy mihez adja az arcát és a nevét, figyelembe véve az emberi szempontokat is, az üzletieken túl! Lehet hogy az országos gyümölcstermelők egyesülete nem fizet annyit mint a Coca-Cola hogy egy kosár alma kerüljön az asztalra dekorációnak…? Ok, ez most a költői kérdés volt.

Képzeljünk el egy átlagos 6-8 éves portugál kisfiút, aki ugye jó portugálhoz illően szereti a focit, focista akar lenni, vagy legalábbis ikonként tekint fent nevezettre, tehát minden lépését figyeli. Tudja, hogy a sportolók egészségesen élnek, sokat edzenek és csupa jó dolgot visznek véghez. A tévéreklámokban azt nyomatják a fejébe, hogy irtó menő kólát inni, a boltok „élelmiszerkészletének” háromnegyede pedig tele van nyomatva cukorral, de mivel ott van, és veszik az emberek, úgy gondolja ez ugye normális. Ha mindehhez azt látja még a tévében, hogy az ő példaképe előtt minden egyes alkalommal kólahegyek vannak, akkor az ő számára ez menő és vágyott dolog lesz! Ez a gyártó célja? Ez hát! Érdekli őket, hogy a termékük fogyasztása jó-e bárkinek? Nem hát! De ugye ez üzlet, tehát itt nem apellálhatunk a vállalati etikára egyetlen cukros szar előállítójánál sem.

Amire viszont egy Ronaldo-nak, egy szülőnek, egy bármilyen embernek van ráhatása, az a jó példa! Visszatérve az átlag portugál kisfiúhoz….ha ő látta azt, hogy a kóla lekerült az asztalról, a víz meg fel, netán ennek a helyességében még az apukája is megerősítette, akivel épp a nyertes meccset ünnepelték, akkor ez a a gyerek legközelebb a boltban nem fog a cukros kóla után annyira ácsingózni, hanem talán-talán leemel néhány gyümölcsöt a polcról.

Vitatják, hogy tudatos, vagy nem tudatos gesztus volt-e ez a kólás ügy, minden esetre nálam példamutatásból beszerzett egy újabb piros pontot Cristiano Ronaldo, és ezt már megtette máskor is, más témában. Lehet hogy ezzel most elveszített egy támogatót, de majd behozza az árát egy parfümreklámból, vagy hasonlóból.

A bejegyzés trackback címe:

https://kulonvelemenycsakpozitivan.blog.hu/api/trackback/id/tr1016596794

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása