Avagy gyűjtsünk össze minden szépet és jót, ami segít abban, hogy a ránk osztott citromból jó limonádé legyen.

Különvélemény csak pozitívan

Különvélemény csak pozitívan

Mucus Gabi és az Édes-kert

2020. július 07. - Magdi Különvéleménye

Törzsgyökeres soproniként még így a világ végéről is megfordulok időnként Sopronban, így akadtam össze Mucus Gabival, az Édes kert tulajdonosával, aki az új helyén is próbál minden igényt (cukrászatit) kielégíteni, „mindenmentes”, nyers és sült vegán édességektől a tej és cukormentes finomságokon át a fullos bűnbeesésig. Gabi, mesélnél arról, hogy hogyan lettél cukrász? Ez az eredeti szakmád, vagy később jött?

Az eredeti szakmám gyógyszertári asszisztens és gyógymasszőr, ezekben viszonylag keveset dolgoztam, majd a GYES alatt végeztem el kizárásos alapon a cukrász tanfolyamot... eredetileg szakácsnak készültem, de mivel vegetáriánus vagyok ott pedig főleg húsa foglalkoznak ezért a cukrászatra esett a választásom.

 107101281_286403612607385_7821754140204703553_n.jpg

Ahogy a választékodban látni, nem vagy elköteleződve semmilyen ma divatos irányzat felé sem. Készítesz hagyományos (és gyönyörű) tortákat éppúgy, mint tejmentes, cukormentes és vegán édességeket is. Melyikhez húz leginkább a szíved?

Na ezért nagy a választékom, mert nem tudok elköteleződni egyik irányzat mellett sem... éppúgy a szívem csücske egy habos csokitorta, egy ropogós keksz, egy csilis bonbon vagy egy különleges mousse desszert mint egy teljesen egészséges összetevőből álló nyers vegán kávés kardamomos tortaszelet. De épp a napokban gondolkodtam hogy szűkíteni kéne a repertoáromon kicsit...

 

Említetted, hogy vegetáriánus vagy. Hogy jött ez nálad? Gyerekkorodtól fogva, vagy későbbi döntés volt? Hogy viszonyul hozzá a család?

15 éves korom óta nem eszek húst először csak próbálnak indult aztán így maradtam. Ekkor bele kerültem egy krisnás társaságba ahol újabb recepteket és ízeket tanulhattam meg. Az indiai konyha szeretete a mai napig töretlen. A hústalanság egészen a fiam születéséig kitartott, aztán valamely indíttatásból elkezdtem húst-hússal enni. Egy idő után besokalltam és újra letettem a húst. A tejterméket azóta sajnos nem bírja a gyomrom, így abból próbálok kevesebbet enni viszont teljesen vegánnak nem mondanám magam mert mindig elcsábulok egy kis sajtosrúd vagy tükörtojás irányába... de húst azt nem. A családom normál vegyes érkezésű, nekik külön főzők. Van hogy megkóstolják, van hogy ízlik a vegán kreálmányom...van hogy nem. De annak nagyon örülök, hogy legalább a reggeli zöld turmixomból mindig kérnek!

 107058258_319281499081781_4753895459502650011_n.jpg

A város rendezvényein vattacukros nénivé változol. Ez nem túl „egyszerű” édesség a tortakölteményeidhez képest?

Nem dehogy!!! Teljesen más "tészta"! nagyon jól szoktam érezni magamat a rendezvényeken akkor vagyok igazán önmagam! Szeretem a gyerekek arcán látni az örömöt mikor megkapják a vattacukrot szeretek beszélgetni viccelődni velük szeretem a vásári forgatagot a vidámságot! Ezért is sajnálom nagyon hogy idén ezek elmaradtak. De a "magad uram.." vonal mentén elindulva elkezdtünk páran apró hétvégi zenés-partikat szervezni a műhelyem előtti placcra, meglátjuk ez mivé fejlődhet!

 

Áruld el a kulisszatitkot…. folyamatosan sütsz, főzöl, finomakat, és nem fogyókúrásokat. Hogy lehet, hogy nem erősen túlsúlyos a családod? Én cukrot sem merek otthon tartani, nemhogy sütni!

Bármilyen furcsa is, de a családom nem érzi hogy micsoda kivételes helyzetben vannak!!! Hétvégén haza szoktam hozni ami esetleg marad...eltüntetik... és mégsem híznak! Sőt... nekik ez a szokványos, hogy bármit büntetlenül ehetnek. Persze mindegyikünknek van kedvence. A gumicukros lego es a vegán isler az első amihez nyúlnak a gyerekeim, amikor beszabadulnak a műhelybe, de ezután a díszítésre szánt bolti csokik fogynak... a férjem válasza pedig, mikor kérdezem hogy bármely eseményére mit süssek; rántott hús, sült krumplival... a kérdésed viszont nagyon diplomatikus volt, Mármint hogy a családom miért nem túlsúlyos..? hat igen, nekem "sajnos" kötelességből is kóstolnom kell, az újakat természetesen mindig ellenőrzöm, de van aminek meg ha századszor csinálom sem tudok ellenállni...

 

Nem a kérdés volt diplomatikus, te is a család tagja vagy vagy nem? :) Csak úgy kíváncsiságból, neked mi a kedvenc édességed?

A kedvencem... lássuk...sorolom;
Tortából az eszterházy, pitéből a kávé-mandulagrillázs. Kekszeimből a melaszos keksz. A nyersvegán választekomból a citromos-mákos, illetve a legújabb, mogyivajas-csokis. a bonbonokból a lestyános, a tonkababos es a csilis-karamellás, ill az összes étcsokis... aztán imádom a vargabélest is, a londoni szeletet... a mousse desszerteket is.. na be is fejezem a felsorolást. de az ebédemet a vegán, teljes kiőrlésű liszttel és kókuszvirágcukival, belgacsokival készült islerem zárja minden nap.

 

Aki Sopronban jár hol talál meg? A neten hol lehet (bűntelenül) gyönyörködni a műveidben? Merthogy nemcsak finomak, de szépek is?

Sopronban a Torna utca 3. alatt található a műhelyem, megtévesztő mert az üzlet egésze a Füredi sétány mozi felőli elején fekszik.

Weboldalam még nincs...gondoltam megvárom a termékeim végleges palettáját, és azután megcsináltatom. Viszont a Facebookon teljesen naprakész vagyok, szinte naponta posztolom az aktualitásokat; keressetek bátran személyesen, a Facebookon, és az Édes-Kert-ben is! (https://www.facebook.com/gabriella.radulydobo)

Vállalok megrendelésre tortakészítést, rendezvényre sütést, esküvőre köszönőajándékokat és bonbontálakat. Mostanában vegán jégkrémmel, illetve helyben sütött gluténmentes vegán minipizzákkal és szendvicsekkel is bővült a kínálat. A francia jellegű mousse desszertek kedvelői is figyeljék a közösségi média oldalamat, mert újra kínálatba kerültek.
Újdonság itt még, hogy elkezdődtek az élmény-sütés órák ahol aki szeretne, megtanulhat nálam bizonyos általam készített édességeket.

Nagyon szépen köszönöm a válaszokat, ha a repülőgép társaság is úgy akarja, még idén én is eljutok hozzád!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kulonvelemenycsakpozitivan.blog.hu/api/trackback/id/tr9615987200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása